Trobo que la realització i/o visualització de documentals ens ofereix un ventall molt obert de possibilitats, entre elles les educatives. Això és degut a que, amb el temps, hem anat evolucionant, juntament amb les tecnologies, això fa que l'ensenyament que vagi acompanyat d'ajuda audiovisual sigui molt més didàctic que aquell que no el porta.
En aquest cas, els documentals que hem de realitzar són una mena d'investigacions, per a donar informació sobre un tema en concret, per a ensenyar a la resta de companys una cosa que nosaltres volem. Ho podem traduïr a l'escola: es pot recórrer a l'ajuda de documentals, en algunes ocasions, per a ajudar a complementar informació sobre temes que volguem explicar. Està clar, però, que en aquest cas només hem realitzat el documental perquè hi apareix tota la informació que necessitem que hi aparegui i perquè és la que ens han demanat. Per una altra banda, però, a l'escola no ens bastaria, ja que solen aparèixer preguntes típiques dels infants, de les persones vives que tenen interessos, que un documental de mitja hora no pot abarcar. Per a això mateix està el mestre, per a utilitzar el documental com a ferramenta de classe, com a mitjà per a ensenyar, no com a veritat immutable.
A més, els mestres i educadors som creatius i pensadors, podem fer que els infants es contestin ells mateixos i investiguin i cerquin la seva pròpia solució. Aquesta manera de raonar és fantàstica!
En aquesta entrada, les competències es basen en el procés d'ensenyament-aprenentatge, concretament en els punts febles i forts en quant a les seves capacitats i competències professionals. Segons el material que escollim els mestres, afavorirem aquest procés. A més, l'autoavaluació és imprescindible, ja que amb ella sabrem si hem de canviar la forma d'ensenyar que estem utilitzant, i així millorar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario