viernes, 7 de junio de 2013

Valoració de les competències assolides

Trobo que questa assignatura m'ha fet reflexionar molt amb el què vaig aprendre, amb el què estan aprenent i experimentant els meus companys i amb el què estic aprenent jo ara mateix. 

He adquirit noves competències, sobretot de recerca d'informació, d'identificació dels meus punts forts i febles (que he de dir que moltes vegades em fa ràbia reconèixer els febles i no saber com tornar-los forts o, al manco, menys febles, però els vaig reconeixent), i, sovint, qüestiono les pràctiques que es porten a terme a l'aula.

Crec que és essencial no oblidar-nos mai de reflexionar sobre el nostre dia a dia, sobre què hem fet, si estem satisfets, si ha anat bé el què hem fet amb tots els infants i companys, què podríem millorar, si hi hauria cap manera d'augmentar la dificultat de l'activitat (o disminuïr-la) per a que sigui apta per a altres cicles... Trobo que el què més em crida l'atenció d'aquesta feina (feina perquè és remunerada) és que sempre estem en constant canvi, és a dir, no és com una secretària (no menyspreo a ningú, alerta, només és la meva opinió personal) que cada dia fa el mateix, amb els mateixos papers, el mateix ordenador, tal vegada un programa nou, però poca cosa més. La nostra feina és tant important! De les nostres mans creixen personetes i, justament, a l'etapa més important de la seva vida, on segurament es formarà, majorment, el caràcter. Cada infant és diferent, cada dia és diferent, per això, cada activitat, cada cosa que facem ha de ser diferent i adaptada a cada infant.

Per una altra banda, m'ha costat bastant, al llarg de l'assignatura, anar identificant les competènces, sobretot en casos molt concrets. Però bé, per això estan els companys, per ajudar. He de dir que, ara mateix, en les últimes entrades, cada vegada m'ha anat costant menys identificar-les.

Trobo que la fulla de competències és una fulla que hauríem de tenir a mà sempre, els que vulguem continuar amb la nostra carrera de mestres i seguir treballant, per què així ens assegurarem de fer-ho bé.

No hay comentarios:

Publicar un comentario